Home ReceptenHoofdgerecht Bloemkool/garnaal/rucola/hazelnoot

Bloemkool/garnaal/rucola/hazelnoot

by Marieke
0 comment

Eentje van Pascale Naessens.
Zo makkelijk en zo lekker én het is eens iets anders.
Ik moet dit niet voorschotelen aan mijn lief als avondeten. Maar ikzelf vind dit meer dan genoeg.
Zeker op een dinsdag, als er de ochtend nadien een weegmoment is. 😉

Perfect als voorgerechtje of als lunch, of, als ge zijt gelijk mij, dus ook als avondeten.

Eentje van Pascale Naessens. Zo makkelijk en zo lekker én het is eens iets anders. Ik moet dit niet voorschotelen aan mijn lief als avondeten. Maar ikzelf vind dit meer… Hoofdgerecht Bloemkool/garnaal/rucola/hazelnoot European Print recept
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Beoordeling 5.0/5
( 1 voted )

Ingredienten

  • 400 g bloemkool
  • 200 g gepelde garnalen
  • 1 grote zak rucola
  • een kleine hand hazelnoten
  • hazelnootolie
  • peper en zout
  • Olijfolie

Instructies

  • Kook de bloemkool gaar in gezouten water. Laat hem aub niet slap koken.
  • 3/4de van de rucola heb je nodig om te stoven. 1/4de laat je rauw.
  • Stoof het grootste deel van de rucola in een olijfolie. kruiden met peper & zout.
  • De rest (1/4 ) doe je in een vijzel of mix je samen met de hazelnoten tot een homogene massa.
  • Giet de bloemkool af. Pureer de bloemkool met een pureestamper, samen met een goede scheut hazelnootolie. Kruid met peper en zout. (zet de bloemkool niet terug op het vuur, hazelnootolie mag je niet verhitten).
  • Gebruik een serveerring. Zet deze op je bord. Begin met een laagje gestoofde rucola onderaan.
  • Vul op met bloemkool en druk zachtjes aan.
  • Haal je ring heel zachtjes weg en werk je torentje voorzichtig af met je hazelnoot/rucola mengsel en grijze garnalen. 

Misschien vind je de volgende posts ook leuk

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.