Weekmenu 9: Terug wat gezonder…

IMG_5803 SKY20120716121928vandenbroecki IMG_2766

 

 

 

 

 

 

Deze week gaan we terug voor een gezonde week. Lekker!
Want voor ge ’t weet hervalt ge in uw oude gewoontes, zijt ge plots terug 10kg bij en hebt ge voor niets nog energie over. We trekken deze week de teugels opnieuw strakker aan. Uiteindelijk moet er nog zo een 3,5kg af. En die werken zich helaas niet vanzelf weg. 🙂

En oh, voor ik het vergeet! De give-away staat ook online: je kan hét nieuwste boek van Pascale Naessens winnen! (topboek trouwens!) Klik hier en zie wat je daarvoor moet doen.

Weekmenu nummerrrrr 9:

Maandag
Zalm uit de oven

Dinsdag
Pompoensoep

Woensdag
Witloof – gehaktballetjes – puree
Naar het recept van mijn lieve meme

Donderdag
Pasta / courgette / geitenkaas / munt

Vrijdag
Hapjes aan den lopende band waaronder
Feta met tomaat van Pascale Naessens

Zaterdag
Ziek en geen zin om te koken

Zondag
Restjesdag

4 Responses to Weekmenu 9: Terug wat gezonder…

  1. Kathleen 17 november 2014 at 3:23 pm #

    Leuk! Is dit dan het menu van afgelopen week of weet jij al dat je zaterdag ziek zal zijn? 🙂
    Op welke basis zijn deze gerechten dan gezond of bedoelt om af te vallen? Weight watchers punten of lage aantal caloriën of de Pascale Naessens standaard van geen vlees + aardappelen bijvoorbeeld? Of gewoon een eigen methode? I am curious!

    • Marieke 17 november 2014 at 7:39 pm #

      Dag Kathleen

      Dit is uiteraard de voorbije week. Anders zou het moeilijk zijn foto’s en recepten te delen als ik ze nog niet zelf heb uitgeprobeerd. 🙂
      Niet alles is even supergezond wat ik maak he, maar variatie is wel belangrijk. En genieten ook. Ik schrap niet alles van het menu zoals Pascale.
      Vlees daarentegen wel veel meer nu.

      Ikzelf hou mijn punten nog min of meer bij via weight watchers maar dan vooral als leidraad, niet meer zo streng en half in mijn hoofd en op ’t gevoel. (ben al even bezig dus weet goed wanneer ik de teugels terug strakker moet aantrekken)

      En naast weight watchers was voor mij de gouden tip van Pascale Naessens; Groenten altijd in je menu houden en die combineren OF met vlees/vis OF met pasta/rijst/patatjes.
      Haar recepten zitten altijd vol smaak waardoor ik het zeer makkelijk vind dit vol te houden.

      Ik eet ook heel veel fruit. Altijd als ontbijt. En probeer zo weinig mogelijk brood te eten.
      Zoveel mogelijk olijfolie ipv bakboter. Of grillen. Of groenten in de oven maken.

      Maar ik eet nog regelmatig taart en cake.
      En drink graag eens een groooote chocomelk met slagroom.
      Ik sta het mezelf gewoon niet meer elke dag toe.
      Tot 10 tellen voor ik een keuze maak als ik aan de koekjesmand sta helpt ook.

      Voor mij werkt dit perfect. 🙂
      Maar ik denk dat iedereen zijn eigen weg moet vinden.
      Variëren, veel groenten, veel kruiden en veel nieuwe recepten. (zo blijft het leuk)

      Is dit een beetje het antwoord dat je zocht? 🙂

      Groetjes

      • Kathleen 18 november 2014 at 12:38 pm #

        Jawel jawel, dankjewel! Ik was echt nieuwsgierig hé.

        Ik doe het ook min of meer zoals jij zegt. Alleen dat tot 10 tellen voor de snoepkast is bij mij de chipskast en die truc zal ik even proberen!

        Ik heb nu een proefpakket van Smartmat, 1 week vegetarische receptjes uitproberen, maar daar gebruiken ze dan vaak kaas als vervanging van vlees (Pascale ook) en dan vroeg ik me af of al die kaas dan ook niet te vettig is. We shall see, deze week de test.

        En een eigen manier is inderdaad de belangrijkste tip, anders hou je het niet vol. Na een tijd weet je inderdaad goed wanneer het even wat strenger moet.

        Mijn lunches zijn meestal ook broodloos, ’s morgens heb ik het er moeilijker mee. Een smoothie heb ik nog niet geprobeerd, wel af en toe eens havermout (pap of pannekoeken). Als je eens een lekker ontbijt smoothie recept wil posten, graag!

        • Marieke 18 november 2014 at 2:15 pm #

          Ik maak zelden smoothies maar ik hou het in gedachten. Zal eerder terug in de lente zijn.
          En met een baby’tje van 7,5 maand en een man die in de week in het buitenland zit ontbijt ik altijd pas op het werk. ’s Morgens echt weinig tijd. 🙂

          Je mag trouwens wat vet binnen krijgen he.
          En Pascale gebruikt heel vaak feta. Dat vind ik superlekker.
          Probeerde je al eens halloumi? Ook lekker maar heel erg zout.

          Succes met je smartmat week!
          (en het tellen tot 10 aan je chipskast) 😉

Geef een reactie